söndag 10 augusti 2008

Nytt liv för en gammal t-shirt

D städade i sitt rum och fann ett antal t-shirts som hade sett sina bästa dagar. Framför allt var det småfläckar som inte gick bort och slitna linningar i halsen.



Jag klippte bort nedre linningen och klippte upp ett par centimeter rakt upp i t-shirttyget. Sedan rev jag upp hela t-shirten i en enda lång strimla. Det gäller att man drar åt rätt håll, men då går det galant.

Och sedan kan man nysta ihop och virka eller göra vad man vill med trasorna. Jag virkade fasta maskor över strimlan och gjorde en grytlapp.



Nytt liv för D:s t-shirt, alltså!

/Maia

2 kommentarer:

Ligeia sa...

Det får du visa hur man gör nån gång, det är ju skitbra och den blev jättesöt. /S

Maia sa...

Jag gissar att du är nån i min närhet eftersom du skriver så, S... ;-)
/m