söndag 21 september 2008

En nalle till Andrea

Gästbloggare: Agnes.

Min kompis Andreas Care Bear hade försvunnit i skolan och hon har väldigt många nallar, men hon var ändå väldigt ledsen eftersom hon gillar verkligen sina nallar väldigt mycket. Och så sa jag att om du inte hittar nallen ska jag försöka virka en nalle som du ska få av mig.


Först försökte jag virka runt, runt, som en liten matta, som jag skulle virka ihop sen. Sen virkade jag runt och och gjorde ett huvud och så gjorde jag ett öra. Sen så gjorde jag neråt åt sidan och gjorde armen. Sen gick jag neråt igen och gjorde båda benen. Sen gick jag upp på sidan och gjorde armen och så gick jag upp och gjorde det andra örat. Och sen så tog jag tråd och gjorde en nos och en mun och ögon.

Det blev bara fyllning på magen.

Andrea tyckte den var jättegullig och hon hittade inte sin andra nalle.

/Agnes

1 kommentar:

Helen sa...

Va bra du är på virkning!!!!
Kanske kan du lära ut...
Jättesöt nalle.
Helen