måndag 29 december 2008

Sofias nyckeltingest

Vännen Sofia gillade min nyckeltingest. Själv var jag lite missnöjd med min egen prototyp och har nu när jag virkat hennes förfinat konceptet lite. 

Som ni ser på bilden är det en liten virkad sak som alla med hjärnsläpp (läs: jag – och tydligen också Sofia) kan ha både nycklar och nyckelkort i. Prydligt. Svart. Runt halsen eller i fickan.


I propotypen satt nyckelringen i locket, vilket gjorde att det blev lite onödigt häng där.  Här sitter nyckelringen i den stadigaste delen.

Och den nya modellen har dessutom två knappar, vilket gör att locket inte krullar sig. Det syns tydligt på bilden att locket redan visar tendenser till krull, men detta stävjes alltså av en liten svart knapp.

/Maia

1 kommentar:

Gunilla sa...

Åh, den här är ju också perfekt. Kanske ännu bättre, den ser lite större ut.