onsdag 28 januari 2009

Baskertingest under arbete – Beret thingie WIP

Lilla A har en virkad basker som jag hafsade till för ett par år sedan, men den ser ut att vara för liten. Så jag svischade ner till Deisy Design (igen) och köpte ett raggsocksgarn och började förtröstansfullt sticka. Jag använde rundsticka och körde med the magic loop, som är det absolut smartaste som finns och gör att man kan sticka smala saker på långa rundstickor.

Det här är ett projekt under arbete. De små garnstumparna som sitter fast i arbetet är ingen dekoration, de markerar bara var jag lägger ut. Och det är där jag ska börja ta in nu. Håll tummarna!!!

- - -

DD A has got a crocheted beret that I made quite in a haste a couple of years ago. Now it looked to small, so I ran down to Deisy Design (yet again!) and bought a yarn intended for ragg socks and started knitting. Confidently. I used a long circular needle and – of course – the magic loop, the best way ever to make small crafts with a long circular needle.

This is Work In Progress. The little bits of yarn attached to the beret are there to mark where I increase, in all at ten places, and now I'm about to decrease. Keep your fingers crossed!



/Maia

Inga kommentarer: