söndag 25 januari 2009

En mjuk tingest på G

Deisy design på Avenyn finns det underbaraste ekologiska ullgarn. Jag har redan visat en halsdukstingest i det garnet, men här kommer en till, mer normal. Det är drygt och kliar inte ens på den kinkigaste och nu ska någon som har en smutsig vit halsduk få något bättre att svepa om halsen på födelsedagen. Han läser säkert inte den här bloggen, så det är ganska riskfritt att avslöja det...


Annars har jag förstås producerat en hel massa tingestar som nu ligger i en slutför-korg i bokhyllan. Innan de är klara hamnar de inte här, tror jag. Det är knappar som ska fästas och andra små saker som ska till. Bland annat önskar jag en återförsäljare av KIWI mercericerat bomullsgarn här i Sverige. Jag får ge mig ut på Googlesökning.

/Maia

Inga kommentarer: