fredag 27 februari 2009

Alien-amigurimi


En UFO-mormor har fått ett barnbarn. Nu vill jag bara ha adressen så att jag kan skicka en liten Alien-amigurimi till dottersonen. Mormorn eller mamman, om ni läser det här: Skicka adressen!

Visst ser han lite ut som om han är en kusin till Yoda, med de öronen?



Hela amigurimin är virkad i ett enda stycke, utom öronen och svansen. Ögonen är broderade och öronen är stenhårt fastsydda. Man måste ju kunna dra jättemycket i dem och suga på dem och bita i dem utan att de går av.

Och så var det ju det där med naveln. Kunde inte låta bli att göra en gullig liten maggrop. Alla aliens är däggdjur vet ni väl.


Och så måste det ju finnas en knoppsvans att pilla på. Bra som stöd om en liten alien får för sig att den vill sitta på en gammal lime i köket.

/Maia

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Han är bedårande söt med sin lilla navel.
En sån där i mindre variant önskar jag mig när jag fyller år;)
Den ska jag hänga i bilen.

Nu är det snart dags för en webshop va? Man kanske vill handla lite:)
Trevlig helg

Milla sa...

Den där var riktigt söt ju!

MTM sa...

Hej

Vilka härliga, underbara, skitfina saker du tillverkar!
Jag blir helt hagalen!!

Dina mobilfickor, ditt armband, dina små amigurimisar...allt skapar "vill ha" i mig!

Du är fantastiskt duktig!

Ha en underbar dag!

Merja