fredag 17 juli 2009

Virkade blommor

Jag kan inte hjälpa det. Jag har börjat med ett nytt projekt. En väska till. Gjord av blommor denna gång.

Garnet är Drops Muskat och inspirationen har jag fått från en galen väska som FutureGirl gjort. Fast min blir färggladare. Och säkert lite annorlunda på andra sätt.


Här är upplägget:


Jag börjar med en vit mittpunkt. Här är fem ämnen som bara ligger och väntar.

Och sedan blir virkar jag kronblad i orange, varmrött, lila och svart, och virkar ihop dem direkt. Jättekul är det.

Handtaget kommer att bli svart och så även fodret, när det blir klart. Men det kommer att ta ett tag, det hela. Först ska jag fodra en vit väska till mamma.

/Maia

PS. Självklart borde jag istället läsa klart L'élégance du hérisson, men allt har ju sin tid.

Inga kommentarer: