tisdag 29 december 2009

iPodtingest till S

Ibland har man flyt. Det hade S när hon köpte sin dator med studentrabatt och fick en iPod Touch på köpet. Här är fodralet som jag stickade till podden igår.


Jag lade upp 30 maskor och stickade 2r, 1a på rundsticka med magic loop eller på strumpstickor. Tredje varvet gjorde jag miniflätor på de räta maskorna (sticka den andra maskan, sticka den första maskan, lyft av båda).

Jag gjorde tre sådana flätvarv med två vanliga varv mellan.


I mitten är det en trefläta som jag ännu inte riktigt klarar att beskriva. Men jag kommer dit, det gör jag.

Istället för att maska av och sy ihop plockade jag över alla maskorna på en sticka. Jag tog varannan från framsidan, varannan från baksidan.


Sedan stickade jag dem två och två tillsammans och gjorde en vanlig avmaskning. Hade jag tagit en i taget så hade basen blivit vidare än resten av fodralet.

Garnet var nån slags raggsocksgarn, men gördeln har kommit bort. Det är kraftigare än Raggi i alla fall. Återkommer om jag hittar det andra nystanet, där gördeln bör finnas kvar.

/Maia
- genom BlogPress med iPhone

PS. Det är DROPS Alaska, ren ny ull.

Inga kommentarer: