torsdag 21 januari 2010

Jag är utmärkt

I bloggvärlden cirkulerar utmärkelser. Det är som en slags hemlig-kompis-kedjebrev fast inte hemligt. Det går till så att du får en utmärkelse av en bloggkollega och ombeds utföra en utmaning och sedan sända utmärkelsen vidare.


Jag fick utmärkelsen av Lotte på Akleja. Tack, Lotte! Gå dit och kolla med en gång, för hon har roliga amigurimisar och länkar dessutom just till två roliga utlottningar av garn, där tiden snart går ut. (Själv deltar jag inte i de utlottningarna. Vill inte riskera att få mer garn just nu...)

Utmaningen
Själva utmaningen går ut på att skriva sju intressanta saker om sig själv. Intressanta? Svårt att säga vad som är intressant. Men när det handlar om en utmärkelse måste man förstås bjuda till.
  1. Jag har en underbar man som jag varit gift med mer än halva mitt liv.
  2. Jag har fem underbara barn som gör mig glad hela tiden.
  3. Jag har ett kaos på mitt sängbord. Det hjälpte inte att skaffa ett större bord. Kaoset ökade proportionerligt...
  4. Jag arbetar som språkforskare och blir fortfarande förvånad varje gång någon säger: "Forskar du om svenska? Det kan du ju redan!?"
  5. Jag är en Gadget Girl. Gillar små apparater.
  6. Jag äter inte bröd, potatis, ris eller pasta. Men jag äter fett. Tack och lov, för nu väger jag inte livsfarligt mycket längre.
  7. Jag skriver i minst fem bloggar, varav tre arbetsrelaterade. Min privata blogg är Tillbakalutat.
De utmanade
Jag vill gärna sända utmärkelsen till följande sju bloggare:
Ni får väldigt gärna ta emot utmärkelsen utan att anta utmaningen. Men om du skulle vilja fortsätta kedjan ska du skriva ett inlägg där du länkar tillbaka till mig, publicerar bilden, skriver sju saker om dig själv och länkar vidare till sju andra bloggar som du tycker är utmärkta.

/Maia

4 kommentarer:

Hilde C. sa...

Gratulerer med utmerkelsen, og takk for at du tenkte på meg. Det setter jeg pris på.
Lykke til med sjalet ditt, det ser kjempeflott ut :-)

Maia sa...

Vad roligt att du svarade, Hilde! Jag har följt din blogg ganska länge nu utan att skriva någon kommentar. Så är det väl oftast, att man läser utan att kommentera.
/Maia

Aklejalotte sa...

Så kul att läsa dina saker om dig själv.. Åå en likasinnad.. Även om jag just nu har fått återfall.. LCHF.. ;) Men snart ska jag "avgifta" mig själv igen .. Mår ju så mycket bättre utan alla dessa kolhydrater.

http://akleja.org/wordpress

Lotte

Helen sa...

Åh, va kul..jag har inte sett det förens nu....Återkommer!