torsdag 7 januari 2010

Vill!

Jag har gripits av en feber. Jag vill. Vill. Vill!

Jag vill virka en ananassjal. Och inte vilken som helst. Jag vill virka en sådan som Ilsefin har i sin blogg. En nerifrån-och-upp-sjal med mycket florkänsla och inga tunga delar. Jag har har en stor, stor härva fint brunt bomullsgarn som jag vill använda, så det går inte mot min utmaning, tvärtom.

Nu ska jag bara hitta ett mönster. Och det är faktiskt inte det enklaste.

Jag har mejlat en snäll person som svarade i en tråd på Hemmets Journals hemsida, men det är inte säkert att det ger något, eller att det ens är en liknande sjal. Googla på pineapple shawl pattern så ser ni hur svårt det är att hitta rätt typ. De flesta är halvcirkelformade och ser ut som omarbetade dukmönster. Rätt kul, men det är inte det jag är ute efter.

Men ska den som ger sig. Jag går till biblioteket.

/Maia

Inga kommentarer: