lördag 6 februari 2010

Plocka upp räta och aviga maskor – The Movie

Som jag nämnt har jag arbetat med att ändra ett litet fel jag gjorde på väldigt många ställen, väldigt många varv tidigare i stickningen. Här kommer nu lite bilder och en film som visar hur jag gjorde.


Först satte jag en stödsticka i den maska som jag skulle börja med. Sedan repade jag upp maskraden hela vägen ner till stödstickan.


Efter det trädde jag i en KnitPicks kroknål (virknål som fästs på en lång kabel) genom de upprepade maskorna. För de maskor som skulle virkas avigt gick jag under tråden och för de som skulle stickas rätt gick jag under nålen. Till sist trädde jag nålen genom maskan på stödstickan.



Detta gick väldigt mycket snabbare än att virka framifrån utan kroknål. Och som grädde på moset får ni kolla på nästan en hel minuts film med mina små knubbiga fingrar. Det ni!

/Maia

Inga kommentarer: