onsdag 4 december 2013

Koftan till macen

Jag har äntligen stickat klart fodralet till min dator. Jag började med det för två år sedan och sen har det blivit liggande oihopsytt.

Inspirationen till mönstret fick jag från några vantar jag såg på en blogg som jag följer, men eftersom det var en massa år sedan minns jag inte vilken. Jag letar, men hittar det inte.

Red. Senare under dagen med hjälp av förslag och tips och pepp från Online Stickcafé på Facebook hittade jag att det var Clara Falks vante Riga som inspirerade mig. Clara stickar är en otroligt inspirerande blogg! Kredd åt henne. 

Men som vanligt är det jag stickat ett mönster som byggs av vanliga element, inte något mönsterskyddat eller avkopierat.



För att inte tröjan ska trilla av sydde jag på en knapp.



När jag har den på jobbet säger alla att jag borde göra en business av stickningen. En alternativ karriär. Men då undrar jag i mitt stilla sinne om de gärna skulle vilja vara av med mig.

/Maia

Inga kommentarer: