lördag 14 februari 2015

Kattfilten

Alltså. Jag började sticka en kattfilt. Runt, runt och sedan klippa upp var planen. Först blev den för smal. Sedan skulle jag åka till Danmark och tänkte att nu gör jag om den från början. Slängde ner grått garn och blått. Och åkte iväg.

Hej, vad det gick med stickandet. Två kattrapporter gick i ett huj!

Konstigt nog tog det grå garnet slut långt, långt före det blå. Och det var lite luftigare också. Porösare.

Givetvis var det grå Nepal jag plockat med. Inte Lima. Gör om. Gör rätt. Igen.


Det går fort, det här mönstret. Så nu har jag återigen gjort två rapporter.

Jag funderar en hel del på detta med dominerande färger och har kommit fram till att jag kanske har den dominerande färgen i höger hand. Kanske är mitt sätt att sticka med båda händerna som garnförare annorlunda än när man håller båda garnen i samma hand. Måste undersökas.

/Maia

- using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: